HANTU.....

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT PAGI SEMUA...

ehehehem.... arini aku direct to the point la kan... engkau orang pernah tak??? alami satu situasi di mana korang jumpe or di kacau or di sakat hantu??? sape xpnh angkat tangan.... pastu anda cabarlah hantu-hantu sekalian untuk mengacau anda... haha.... aku xbrani... sbb aku pn ade gak pengalaman seket2... kalau boleh xmaula alami lagi weh... kat kampung aku pun banyak kes... huhu... so topik arini... mari kongsi sedikit pengalaman kite berkenaan alam mistik ni... huhu... 

Ok pengalaman 1... erk tapi aku xpasti ni pengalaman pertama ke bukan... sebab mcm ade lagi yang penah aku lalui sebelum2 tu... cume ni la yang paling aku ingat... heheh... masa tu aku baru darjah 5... aku tido dalam bilik masa 2... adik aku pn tido sebelah... senang kate 1 family la tido 1 bilik... sebab masa tu ade sebilik je rumah aku ni... rumah kecik... tu yang kongsi bilik... tapi bukan tu isunye skang ni... isunya adalah... seingat aku pada masa tu... aku tengah tido dengan nyenyaknye kat tilam aku... tetibe aku terjaga... sebab ak terdengar org ketawa kat ruang tamu rumah aku... mule2 ak ingatkn bapak aku... sebab bapak aku mmg biase tido lwt pn... aku je tido awal masa 2... so nak di jadikan cerita... aku pun cubela dengar betul2.... mane datang bunyik 2... dan aku tengok bapak aku tengah sedap je tido sebelah mak aku mase tu... aku pun ape lagi... meremang2 bulu rome aku... bunyi ketawa tu mmg seram la... mcm bunyi drakula ketawa... nak kate jiran aku ketawa... xmungkin die boleh konsisten ketawa sampai berjam2... huu... aku xboleh tido dr start aku terjaga tu... sampai subuh... memang horror la... dah la aku kejut semua orang xbangun... bila aku intai ruang tamu plak... xde sape pn yang ade... tp bunyi ketawa tu msh lg ade... tp bile dah nak subuh... bunyi tu sayup2 hilang... so berakhirlah mimpi (mimpi ke??? ) ngeri aku... bile pagi 2... aku ckp ke mak aku... mak aku wat xendah jer... bapak aku pun same... dieorg mcm xdgr pape yg pelik pn mlm 2... huhu... tapi malam2 lepas tu... bunyi ketawa tu dah xganggu aku... die kacau aku 1 malam jer... tu pun aku da gabra habis da... haha... 

pengalaman ke 2...erm... yang ini aku pn xpasti sama ada aku mimpi o tak... masa tu aku msh lagi tido kat blik yang sama... tapi xingt bile... yang aku ingt... ade 1 lembaga ni... tetibe je die boleh muncul depan aku... masa tu aku tengah baring... tetibe je ade lembaga mcm menjenguk masuk ke bilik aku tu... so bayangkan... tengah baring2 tu tetibe ade bende yang jenguk mcm 2... tekejot berok aku... ms tu pun dah lewat malam jugak da... huhu... tapi aku xpasti sama ada bende tu mimpi o bende betul2 jadi... sebb terlalu real sgt2... masa 2 ak siap boleh ingt muke bende yang jenguk aku tu... cuma sekarang dah xingat... mungkin sebab da lame sgt berlalu... tapi aku ade describe ke kwn aku ni... pastu die kate bnde tu pun penah kacau abang die mase ddk kat asrama... segale rupe memang sebijik macam yg aku jmpe... (tp kesahihan budak tu xtawla... sbb msg2 kecik lagi masa tu... hee )

pengalaman ke 3... haa yang ni aku rasa mesti korang semua penah rasa... kene tindih ngn dot3.... haha... tp xtawla... dalam sains ade kate bende tu ade kaitan dengan kelumpuhan masa tidur... tapi pd pandangan aku... bende halus2 pun ade kaitan jugak... bende tu kan suka kacau manusia... 1st time aku kene adlh masa aku pindah tidur kat ruang tamu... yela kan dah besar... pandai2 la tidur kat luar.. xkn nak tido ngn bapak lg.. haha... dan aku selalu di tindih hampir setiap malam... wlupn aku da basuh kaki la hape la... tetap gak kene tindih... masa kene tindih tu... yang paling aku ingat... lembaga yang penah jenguk aku dulu 2... die datang menjenguk lagi... cuma kali ni macam die tol2 ade atas aku..... masa tu memangla... meremang xhabis... kaku macam kene tindih 2... tapi pas lama2... lepas jugak... tp yang xblh blahnye.. tiap kali aku kene tindih... akan ada 1 lagu yang akan terngiang2 kat telinga aku... tapi aku xtaw lagu ape... sebab lagu 2 aku langsung xpernah dengar... tapi malangnye... tiap kali aku terlepas dr kene tindih tu... aku akn lupe cmne rythm lagu tu... macam irama malaysia pun ade... haha... tapi alhamdulillah... lps lama2 aku tidur kat situ... aku pun dah x di tndih lg... smpai skrg... n aku harap2 xkn ade yang tndih aku lg..huhu.... 

pengalaman ke 4... korang semua taw x makcik jual nasik lemak... ala yang slalu datang ketuk tingkap jual nasik lemak 2... tp ade gak yg citer yang kate die jual karipap... xtawla mane satu betol... tapi skrg kumpulan BALAS (MAHARAJA LAWAK ) da baharui criter 2... makcik tu jual mapio ngn reload touch n go plak kat highway karak... haha... pttla xde budak kene kacau da...tapi dulu masa matrik... kononnye aku ni ddk kat bilik yang selalu kene kacau tu... kalau nak di ikutkan logik gak... sebab blik aku tu tol2 ngadap utan... so xmungkin xbleh berlaku... huhu... tapi sepanjang aku duduk kat bilik tu... xpenah plak kene kacau walaupun masa tu ak ni ske mencabar2 bnde g2... memang bodo la masa 2... ilmu xckup nak cabar2... dasar manusia takbur... huhuhu... tapi lepas aku masuk UMP ni.. barula aku taw bnde tu cuma cerita yang di sampai2kan dr mulut ke mulut... sebab bukan kat matrik aku jek... kat sume asrama ade cerite 2... kre mcm cerita rakyat gak la pasal makcik jual nasik lemak ni... haha.. wa sudah kene tipu... ( ni bukan pengalaman pun... hehe)

dan pengalaman ke 5... baru jek aku alami bbrpe minggu lepas.. kat mane xperlu la taw... huhu... masa tu aku baru balik wat kerja... dalam kol 3pg... aku pun nak balik bilik aku... mengantuk... mau balik tidur... aku balik jalan kaki jer... tgh layan2 angin malam... tetibe je aku kene sakat... damn giler la... huhu... tetibe bulu tengkuk aku meremang... pastu tempat yang aku lalu tu tetibe je ak rase mcm hening sgt2.. sunyi sgt2... mcm da xde org duduk beratus2 thn.... dan aku pun teruskan perjalanan.... sebab tempat tu memang da ramai orang kate mcm2... cume aku je baru taw sbb baru rase ade bende datang sakat... sebelom ni xpernah pun alami bnde 2 kat situ.... huhu... 

jeng-jeng-jeng...  itu jela kot yang ade... kalau ade sape2 yang nak cter pengalaman die... update la di blog anda... pas2 bg link ke aku... aku pun nak bace jgkk... huhu... bende2 mcm ni mmg seronok di dengar... tp xseronok di alami... kan3... hehe

k sekian...

tiada gambar hantu di selitkan disini... sebab saya sendiri rasa seram bila tengok gambar hantu... lagi2 dalam blog sendiri



5 comments:

Enchik Nine May 5, 2011 at 5:38 PM  

errkkkk....

myetech9[dot]com @ Enchik Nine

adamzico May 5, 2011 at 6:19 PM  

nah.. try layan citer ni.. (adliyzico)

http://intuisikita.blogspot.com/2011/05/ruangan-pengalaman-mistik-bersama.html

dieyb_noor May 5, 2011 at 10:05 PM  

zam..yg pngalmn mggu2 lps tu kt tmpt yg kteorg slalu cite ke?..~hihihi..

zam May 5, 2011 at 11:22 PM  

lebih kurang la cik diba... haha

wawa May 6, 2011 at 2:14 AM  

padan mke ko zam...ktorg cite, ko wat x endah...kne sndri, bru tau...hahahaaa...xyah la cabar bnde tu dgn lalu kt ctu...kang dia tonjolkn diri depan ko betol2, x gerak kaki ko tu..huhuuu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


1 2 3 go~

Aku org yg simple2 saja, mudah2 saja, tenang2 saja, n mcm2 lg saja....

MOHD ZAMRI

Followers

Islamic Calendar

mari chetting2...

click la ek... ngeh2