SEDAPNYE KAMU...

ASALAMUALAIKUM...
yosh !!!!
apa khabar kawan2... aih pagi2 ni aku terasa sangat2 lapar... aku pun tak tau kenapa... tapi ak rasa mungkin di sebabkan mimpi malam tadi la kot... hehe... aku mmpi ape ek... yang pasti bkn mmpi basah... best punya mimpi...

aku mimpi aku duduk kat 1 ladang ni... penuh dengan pokok petai... demmit... aku dah la suka sangat dengan petai ni... takkan pernah aku lepaskan kau wahai petai... tapi tak sempat makan pun... just aku tengok je petai tu... huhu

bercakap soal petai ni kan... ade tak antara korang ni yg tak makan petai... kalau ade... maka korang blajo2 la makan petai... ia sangat2 sedap dow... huhu... aku pun dulu kecik2 xmakan petai... tp bl dah masuk matrik... aku da mule blaja makan petai... dan ia sangat sedap... demmit... aku jadi ketagih... huhu... dapat makan petai dengan nasi saje pun da sedap da.....

ok la... ade tak kat sini tak taw rupe petai tu camane??? ade ke??? aih... pelik sgt la kalau korang xtaw... takpe2... kat sini ade gambar petai...






jadi inilah rupe petai ye... dan ini pule rupanya selepas di kupas...


huhuhuhu... tengok macam ni pun aku da rasa macam nak kunyah2... isk2... tapi mesti lagi best kalau di masak sambal udang dengan petai kan... mesti teliur... hohoho




dan lagi sedap lagi kalau makan dengan ayam goreng...
hehehe.... sangat sedap dari kfc, piza, mcd, chickencop...
masakan melayu memang terbaik




YEAH.... adakah anda berasa lapar selepas tengok gambar2 ini??? jika ia... jangan risau kerana itu menunjukkn anda tu manusia bernafsu... haha
tapi...
tahukah anda yang petai ini banyak khasiat?? 
sangat bagus untuk orang mengalami tekanan ataupun PMS kerana wujudnya vitamin B6 dalam petai... tidak perlu dah beli pil-pil semua 2... huhu.
malah boleh membantu dalam meningkatkan penghasilan hemoglobin dalam badan kite... jadi yang mengidap anemia(penyakit kurang darah merah)... sangat sesuaila makan petai ni...
petai pun boleh mengurangkan tekanan darah dalam badan kite... untuk orang yg ade penyakit darah tinggi... pun di galakkn selalu memakan petai... 
huhu... nmpaknya petai bukan saje sedap... malah juga berkhasiat...
dah la sedap... berkhasiat pulak 2... dan ade macam2 lagi khasiatnya... malas nak taip da... :-p

cuma kelemahan petai ni je... bl dah makan petai tu... xpayahla nak berak or ngencing dalam tandas awam... sesungguhnya najis anda itu berbau sangat busuk... bau petai... boleh pengsan nyah...
haha... lepas entry ni.. aku nak carik petai la.. tapi tak tahu mane nak cari... dan aku pun tahu.. korang pun rs nak makan petai kan... 

sekian dari saya...
selamat menjamu petai... 

psst... sori bahasa tunggang langgang... masih nak biasakan dengan ejaan penuh... terlalu terpengaruh dengan bahasa sms... TQ

6 comments:

wawa April 18, 2011 at 8:03 PM  

wahhh faveret aku jugak ini petai..tapi petai yg dimasak sahaja..yg dibuat ulam, aku jdi x lalu nak mkn..hee....jom crik masakan petai...

Adila Khir April 18, 2011 at 8:04 PM  

yosh! petai mentah pun kau terliur? nafsu kmbing tol la kau ni.. heheh..
cikgu time matrix ajr kitorg smpnkn petai kt dlm poket, bleh kunyah2 slalu... elak snggugut.. haha

Adila Khir April 18, 2011 at 8:04 PM  

yosh! petai mentah pun kau terliur? nafsu kmbing tol la kau ni.. heheh..
cikgu time matrix ajr kitorg smpnkn petai kt dlm poket, bleh kunyah2 slalu... elak snggugut.. haha

zam April 18, 2011 at 8:26 PM  

wa.. mane nk crk petai..hhu
adila.. xpyhla nk cter hal pmpn kat cni... haih

Adila Khir April 18, 2011 at 10:20 PM  

ape hal pompuan plakk.. aiii, umur je dh lanjut, pmikiran kecik ag encik zamri...

SyahmiFikri May 3, 2011 at 12:07 PM  

perh! suka benar abes exam.. thniah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


1 2 3 go~

Aku org yg simple2 saja, mudah2 saja, tenang2 saja, n mcm2 lg saja....

MOHD ZAMRI

Followers

Islamic Calendar

mari chetting2...

click la ek... ngeh2